کتابینش

ورود / ثبت نام

هیپنوتیزم

هیپنوتیزم و استفاده از آن برای آموزش و یادگیری

[vc_row][vc_column][vc_column_text]

باعرض سلام خدمت شما همراهان گرامی بنده امیر اسحاقی مدرس دوره های مطالعه موثر و تندخوانی هستم. در مقاله مغز سوم مطالبی را در رابطه با عملکرد و اهمیت مغز میانی در تقویت حافظه و اهمیت تلقین مثبت مطالبی را خدمت شما عرض کردم و در این مقاله قصد دارم درباره روش های تلقین مثبت مطالبی را در اختیار شما قرار دهم.

تلقین های هیپنوتیزمی

یکی از موثرترین ابزارها برای وارد کردن اطلاعات به مغز میانی، روش تلقین های هیپنوتیزمی است زیرا اگر اطلاعات با استفاده از این روش وارد مغز شوند سایبرنتیک فعال می شود.

آزمایش جوز سیلوا

جوز سیلوا بنیانگذار روش کنترل ذهن سیلوا در آمریکا می باشد که تصمیم می گیرد 10 نفر از شاگردانش که در مدرسه نمرات خوبی نمی گیرند را به روش هیپنوتیزم آموزش دهد. او با هیپنوتیزم آن ها را آرام کرد و از آن ها خواست درحالی که هیپنوتیزم شده بودند، مطالعه کنند.

نتایج چشم گیر بود! گفته می شود او اولین کسی است که روشی را اثبات کرد که در آن با استفاده از خودآگاهی از مغز انسان به طور موثری استفاده می شد. او وقتی متوجه شدکه بچه ها به تدریج توانایی های شهودی، تله پاتی و غیب بینی را آشکار می کنند بسیار شگفت زده شد. پس از آن او به مدت 20 سال مطالعاتی را برای اثبات کارهای آموزشی خود انجام داد و بسیار هم موفق بود. در مدرسه زبان برلیتز در نیویورک تلقین های هیپنوتیزمی در کلاس های زبان خارجی به کار برده می شوند. این مدرسه دانش آموزانی دارد که با استفاده از روش غوطه وری کامل تقریبا هزار و ششصد کلمه را در یک هفته حفظ می کنند!

چرا تلقین های هیپنوتیزمی نتایج یادآروی را بهبود می بخشد؟

جواب این سوال این است که این تلقین ها به راحتی انسان را به سمت حالت تغییریافته خودآگاهی هدایت می کنند بنابراین انسان می تواند مغز میانی خود را کنترل کند. آموزش چیزی غیر از رشد مغز میانی انسان و به خصوص مغز میانی نیست و برای این منظور تلقین های هیپنوتیزمی بسیار موثر است.

استفاده از انرژی ذهنی

روش هیپنوتیزم روشی برای استفاده از انرژی ذهنی یا انرژی افکار است. این روش سطح خودآگاهی را عمیق می کند تا اینکه به سطح بالاتر تصور مغزی وارد شود و آن را به بعددیگری منتقل کند. بنابراین انسان می تواند بیماری هایش را درمان کند و یا یادگیری اش را بهبود ببخشد.

کنترل سطح سلول ها

راز این کار در مغز میانی نهفته است. هیپوتالاموس مرکز مغز میانی است. اگر این بخش فعال شود شخص تبدیل به یک ابر انسان می شود. برای کنترل مغز میانی باید هیپوتالاموس را فعال کرد و آموزش داد تا هورمون هایی مانند ملاتونین را در موقع لزوم تولید کند. سپس این هورمون ها فعالیت می کنند تا تصاویر را از طریق چشم سوم دریافت نمایند. تصویر ذهنی قادر به درمان بیماری ها است همچنین می تواند شما را به سطح بالاتری از هوش و تجربه رهنمون سازد که تاکنون تجربه کرده اید. اگر بتوانید از تصویر ذهنی بهره مند شوید قادر خواهید بود انرژی ها ، قدرت ارتباط، قابلیت ورزشی و خلاقیت خود را ارتقا دهید تا از حداکثر استعداد های خود استفاده کنید.

سخن آخر

یکی از مهم ترین موارد در هیپنوتیزم، دادن تلقین هایی است که برای حواس پنجگانه نیمکره راست به منظور تجسم تصاویر جذابیت داشته باشد و تلقین هایی نباشد که در آن ها فقط از کلمات استفاده شود. برای هیپنوتیزم باید تلقین ها را درک کنید. این موضوع برای پیشرفت قدرت تجسم تصاویر مهم است و بدین ترتیب آزمودنی به راحتی می توانید تجسم کنید. این مطلب قانونی از خودآگاهی است که اگر اطلاعاتی وارد مغز میانی مخصوصا هیپوتالاموس شود ، تجسم خواهد شد.
امیدوارم که از مطالعه این مقاله استفاده لازم را برده باشید.

پیروز و سربلند باشید امیر اسحاقی

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *